Cum să confrunți prietenii și familia care nu te susțin când ești deprimat -

Cum să confrunți prietenii și familia care nu te susțin când ești deprimat

Cum să confrunți prietenii și familia care nu te susțin când ești deprimat
Spread the love

Cum să confrunți prietenii și familia care nu te susțin când ești deprimat

Cum să confrunți prietenii și familia care nu te susțin când ești deprimat, când ești deprimat, prietenii și familia care nu te susțin se pot dovedi că încearcă. Este foarte important să ai oameni în viața ta care fie înțeleg starea ta, fie sunt dispuși să încerce. Dacă prietenii și familia nu vă susțin – vă învinovățesc pentru simptomele bolii sau fac remarci necugetate – vă poate face să vă simțiți cu adevărat descurajați.

Ce poți face dacă oamenii care ar trebui să-ți fie cei mai mari susținători nu sunt? Lipsa de sprijin din partea oamenilor din rețeaua ta de socializare poate fi grea, dar există lucruri pe care le poți face pentru a găsi sprijinul și înțelegerea de care ai nevoie.

Recunoașteți că nu toată lumea înțelege

Recunoaște că poate exista un motiv în spatele sentimentelor lor care nu are nimic de-a face cu tine. Există o mulțime de motive pentru care o persoană nu poate înțelege o afecțiune precum depresia. Comportamentul lor față de tine poate fi profund înrădăcinat și automat și nu are nimic de-a face cu tine ca persoană.

Poate că au crescut într-un mediu în care au fost învățați că este inacceptabil să arate vulnerabilitate. Sau poate că gândurile lor sunt influențate de stigmatul persistent și problematic din jurul bolii mintale .

Uneori, familia și prietenii care nu vă susțin au nevoie doar de educație despre depresia dvs., astfel încât să poată înțelege mai bine prin ce treceți.

Nu lăsați stigmatizarea sănătății mintale să vă împiedice să obțineți ajutorul și sprijinul de care aveți nevoie. Discutați cu medicul dumneavoastră dacă aveți simptome de depresie.

Tratează-te bine

Poate că una dintre cele mai bune modalități de a găsi sprijinul de care ai nevoie este să începi cu tine însuți. Fii cel mai mare susținător al tău. Exersează-te să fii amabil și blând cu tine însuți și păstrează-ți un dialog pozitiv. Cu alte cuvinte, acordă atenție acelei voci interioare și la ceea ce spune despre tine.

De exemplu, dacă vorbirea de sine este deosebit de negativă , s-ar putea să creezi mai mult stres și anxietate pentru tine. Încercați să păstrați aceste monologuri în curs pozitive – chiar dacă asta înseamnă să repetați mantre pozitive în fiecare zi până când devine un obicei.

Amintiți-vă, negativitatea vă hrănește doar depresia.

Dacă te trezești prins într-un ciclu de gânduri negative, repetând lucruri negative despre tine sau rumegând asupra lucrurilor care au mers prost, caută modalități de a întoarce acele gânduri sau de a întrerupe ciclul. Găsirea unor modalități de a-ți distrage atenția poate ajuta, de asemenea.

De asemenea, vă puteți trata bine căutând oportunități de îngrijire personală , cum ar fi să faceți lucruri care vă îmbunătățesc starea de spirit sau să vă îngrijiți corpul. Deoarece îngrijirea de sine este foarte personală, începeți prin a face o listă cu lucrurile care vă plac, dar care le puteți considera un lux, cum ar fi:

  • Fă o baie fierbinte
  • Citind o carte bună
  • Crearea unui bullet journal
  • Luând un pui de somn de după-amiază
  • Vorbind cu un prieten
  • Ascultarea unui podcast
  • Făcând o plimbare liniștită prin parc

Apoi, găsește o modalitate de a-ți aloca timp pentru aceste activități. Învățând să ai grijă de tine în moduri mici te va ajuta nu numai să te simți mai bine, ci și să-ți asumi responsabilitatea pentru sănătatea și emoțiile tale. De asemenea, îngrijirea de sine vă ajută să eliminați o parte din atenția de la cât de nesprijinitoare sunt anumite persoane, făcând în schimb ceva pozitiv pentru dvs.

Nu crede în miturile depresiei

Nu accepta concepțiile greșite despre depresie . Depresia nu este un semn de slăbiciune sau lene. Este o boală biologică, cel mai probabil cauzată de dezechilibre ale substanțelor chimice importante care reglează starea de spirit din creier .

Nu ești în căutarea atenției atunci când ceri ajutor. Pur și simplu încerci să găsești cel mai bun mod de a ține până când te poți face bine. Indiferent ce ți-ar spune altcineva, nu pierde din vedere aceste fapte. Este nevoie de mult curaj pentru a cere ajutor. Așadar, continuă să întrebi până găsești persoana potrivită.

Realizează că alții se pot lupta

Acceptați faptul că unii oameni pot fi înțelegătoare cu situația dvs., dar pur și simplu nu pot să vă sprijine activ. Un prim exemplu al acestei situații ar fi un prieten care se confruntă cu propria depresie și pur și simplu nu este capabil să ofere altceva altor persoane.

Este posibil ca oamenii să nu-și poată oferi sprijinul atunci când se luptă să facă față propriilor probleme sau sentimente. Nu este că nu le pasă de tine; pur și simplu nu au resursele interne în acest moment să facă mai mult decât să aibă grijă de ei înșiși.

Amintește-ți acest fapt atunci când oamenii te dezamăgesc sau nu pot fi alături de tine. De cele mai multe ori, lipsa lor de disponibilitate sau preocupare are mai mult de-a face cu ei decât cu tine. Încearcă să nu o iei personal sau să presupui că nu le pasă de tine.

Găsiți asistență în altă parte

Când prietenii apropiați și familia nu vă pot oferi ceea ce aveți nevoie, poate fi util să căutați oameni care pot. Grupurile de sprijin pentru depresie, fie în persoană, fie online , pot fi un loc minunat pentru a căuta.

Deși oamenii din grupurile de sprijin pot începe ca străini pentru tine, prietenii rapide se formează adesea pentru că împărtășești experiența comună a depresiei. La urma urmei, nu este nimic mai revigorant decât să vorbești cu cineva care înțelege prin ce treci.

Nu ezitați să căutați ajutor în afara familiei și prietenilor dvs. Uneori, este mai ușor să-ți împărtășești luptele cu un străin – mai ales dacă a trecut prin aceleași lucruri – pentru că există mai puțină preocupare pentru a fi judecat sau criticat.

Dacă aveți gânduri de sinucidere, contactați https://www.antisuicid.ro/ la 0800 801 200 (apelabil gratuit la nivel naţional din orice reţea) pentru sprijin și asistență de la un consilier instruit. Dacă dumneavoastră sau o persoană iubită vă aflați în pericol imediat, sunați la 112.prin email în formatul 24/7 la sos@antisuicid.ro!!

Solicitați ajutor direct

Nu vă fie teamă să cereți ceea ce aveți nevoie cu adevărat. Pot exista unele cazuri în care oamenii ar fi perfect dispuși să vă sprijine și să vă ajute dacă și-ar da seama de ce aveți nevoie.

Poate că ei nu știu cât de rău te descurci pentru că sunt obișnuiți să fii tu cel puternic. Sau poate nu le-a trecut niciodată prin minte că ați putea aprecia dacă s-au oferit să vă îngrijească copiii timp de câteva ore.

Dacă aveți nevoie de ceva sau doriți ajutor, întrebați. Mulți oameni doresc să fie acolo pentru tine, dar pur și simplu sunt în pierdere pentru ceea ce ți-ai putea dori. Dacă sunteți specific și direct, este mai probabil să obțineți sprijinul de care aveți nevoie.

Amintiți-vă, oamenii nu vă pot citi gândurile. Uneori trebuie să vorbești.

Încheiați relațiile negative

Eliminați oamenii negativi din viața voastră sau găsiți modalități de a atenua daunele. Vor fi unii oameni care, indiferent de ceea ce faci, sunt răi și rănitori. Dacă poți, elimină-le din viața ta. Dacă nu poți pune capăt relației, găsește modalități fie de a-ți limita contactul cu ei, fie de a te susține împotriva tratamentului lor insensibil.

De exemplu, dacă o rudă are întotdeauna un fel de remarcă de făcut la adunările de familie, formează o alianță cu rudele tale mai susținătoare sau pregătește câteva reveniri pline de spirit din timp. De asemenea, este util să vă evacuați frustrările cu consilierul sau terapeutul. Ele vă pot ajuta să determinați cel mai bun curs de acțiune.

Amintiți-vă, nu este nimic rău în a minimiza contactul cu oamenii care au un impact negativ asupra bunăstării tale sau în a elimina complet oamenii cu adevărat toxici din viața ta.

Valorificați-vă emoțiile pentru bine

Câteva sfaturi pentru a trăi cu depresiahttps://antidepresie.ro/cateva-sfaturi-pentru-a-trai-cu-depresie/

Folosește-ți furia față de cealaltă persoană în beneficiul tău. În loc să vă întoarceți furia spre interior și să vă bateți pentru eșecurile tale, canalizează această mânie în a face ceva pozitiv.

Ieși și fă niște exerciții; spargeți câteva bucăți de țiglă ceramică și construiți un mozaic frumos; sau dă-ți casei o curățare temeinică. Găsiți ceva fizic de făcut care să vă elibereze sentimentele reținute. 5 Vei avea o ieșire pentru mânia ta și vei face ceva bun pentru tine în același timp.

Un cuvant de la Antidepresie
 Simțirea lipsei de sprijin din partea prietenilor și familiei tale poate face față cu atât mai dificilă a face față sentimentelor de depresie. Există lucruri pe care le poți face, inclusiv să fii direct atunci când ceri ajutor, dar uneori cel mai bun lucru pe care îl poți face este să cauți sprijin de la oameni care înțeleg prin ce treci.

Dacă oamenii din viața ta nu îți oferă dragostea și sprijinul de care ai nevoie, încearcă să-ți extinzi cercul de sprijin social, indiferent dacă asta înseamnă să cauți ajutor de la un profesionist în sănătate mintală sau să te alăture unui grup de sprijin online sau în persoană.

Site-ul nostru folosește numai surse de incredere, inclusiv studii evaluate de experti in acest domeniu. Va indrumam sa cautati suport de la specialisti in cazul in care credeti ca aveti nevoie. Pentru a susține afirmatiile din articol mai jos aveti link-urile catre autorii de specialitate.

Lasă un răspuns